The Maldives!! A Paradise!! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu The Maldives!! A Paradise!! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

The Maldives!! A Paradise!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

04 Januari 2015 | Malediven, Malé

The Maldives!! A Paradise!!

Dag 16

De groeten vanuit de hoofdstad Male!!
Het is gelukt. Vandaag ben ik geland op de Malediven! Een waar paradijs op aarde!!

Ik heb vandaag de gehele hoofdstad al gezien. Net voor zonsondergang een lekkere wandeling langs de zee om het hele eiland heen.

Malé -> Hoofdstad van de Malediven
Malé is enorm dichtbevolkt. Het eiland meet slechts één bij een kleine twee kilometer. De totale eilandoppervlakte is dus minder dan twee vierkante kilometer. Toch wonen er bijna 100.000 mensen.

Vanochtend eerst lekker uitgeslapen en nog een strandwandeling in Negombo gedaan. Om 10.30 uur een half uur met een TUK TUK naar het vliegveld gegaan. Om 13.45 uur ben ik de lucht in gegaan. Sri Lanka was een zeer mooi land en ik ben blij dat ik er heen ben gegaan. Desondanks was ik blij toen ik het vliegtuig de lucht in voelde gaan.

Nog geen 1,5 uur later kwam ik bij de MALEDIVEN aan. Omdat we niet direct konden landen is de piloot wel 3x een rondje over de eilanden gevlogen. Het uitzicht was GEWELDIG!! Weer een van de MOOISTE vluchten ooit!! Het blauw van de lucht en van het water. Het is echt zeer mooi!!

Eenmaal door de douane gegaan kom ik bij de ferryterminal aan en kon ik voor 1 dollar naar de hoofdstad gaan. Daar heb ik 1,5km met het koffer door de stad gelopen en kwam toen bij een zeer klein, maar fijn bed en breakfast hotelletje aan. Koffer naar de kamer gedaan en de stad in gegaan.

Om 18.40 uur gezellig op het terras aan het water gegeten en de zon onder zien gaan.

De eerste dag is dus zeer geslaagd!!

Dit was het weer: GEWELDIG, LEKKER WARM ZONNETJE EN BLAUWE LUCHTEN!!

GROETEN UIT MALE!!
Sjuul Stappers

  • 04 Januari 2015 - 19:32

    Pap:

    Ich zeen det ze ut noch steeds noa diene zin haes en zeker noe op de Malediven kens ze de duiksport weer ophoale. Geneet van dae bontje weareld dae ze ongetwiefeld zuls aantreffe. Geaf der nach mer eine kier eine goeje sjlinger aan, veer daag ploenze en op en onger de wateroppervlakte van al det moeis geneete, den nach efkes de wearelsjtad Abu Dhabi opzeuke, den kens ze der veur ein paar moand weer teagenaan. Vergeat den Altag en gangk der veur.

  • 04 Januari 2015 - 22:10

    Lotte:

    Det zuut dr neet verkierd oet!! Geniet ma van dien lekkere vakantie, daonao mosse weer aan de bak!! De Malediven....paoh det liek mich sjiek...sjiek is mich dat!!
    Ik geniet waal mei van dien feuteukes...want mien minii vakantie zit dr weer op! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

Sjuul

Na Sri Lanka, ga ik naar de Malediven en Abu Dhabi!! Lekker vakantie vieren!!

Actief sinds 01 Jan. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 196948

Voorgaande reizen:

20 December 2014 - 11 Januari 2015

13e wereldreis buiten de EU!

Landen bezocht: